Köpvillkor

 

Prisgaranti

Moms 25 %, ingår i alla priser. Vi reserverar oss för momshöjningar och liknande händelser utanför vår kontroll samt för eventuella pris- och textfel och färgavvikelser.

Betalsätt

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

    Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår integritetspolicy

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Fraktkostnad

Frakt- och exp.-avgift på 90 kr tillkommer på alla order. Vi ingår inga köpeavtal med minderåriga.

Reklamation och ångerrätt

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp från Svedbergs webbshop utan speciell anledning inom 14 dagar från det du har mottagit varorna. Du har rätt att kontrollera varan men om den skall skickas tillbaka bör den vara i oförändrat skick och gärna i originalförpackningen.

Ångrar du ditt köp ersätter vi dig för vad du har betalat till oss. Du kan meddela att du ångrar ditt köp via mail eller telefon. Då hela ordern returneras återbetalas även tillkommande kostnader med undantag av ev. tilläggstjänstkostnader

Återbetalning sker inom 14 dagar på samma betalningssätt som betalning har gjorts till oss. Har betalning gjorts i förskott och köpet hävs, sker återbetalning inom 14 dagar. Vid returer och byten ska kundtjänst kontaktas via mejl eller telefon och returfrakt bekostas av dig som kund. Vid reklamationer eller felleveranser står Svedbergs för denna kostnad, kontakta kundtjänst för mer information. Vid returer av ångrat köp ser vi helst till att det bokas med företagsfrakt.

Om du inte hämtar ut de beställda varorna debiterar vi dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad (f.n.199,-)

Ladda ner Konsumentverkets ångerblankett här.

Ett klagomål på en vara eller en tjänst köpt hos Svedbergs kan lämnas till Konsumentverket, Box 48, 651 02 Karlstad. Du kan även skapa ett ärende här: http://www.konsumentverket.se.

Du kan även använda EU-Kommissionens online klagoportal vid inlämning av klagomål. Detta är särskilt relevant om du som konsument är boende i ett annat EU-land än Sverige. Du kan skapa ett ärende här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vid inlämning av klagomål ska du ange vår e-postadress kundservice@svedbergs.se

Svedbergs
Verkstadsvägen 1
51463 Dalstorp

Leveranser

Vår målsättning är att alltid leverera inom ca 3-5 vardagar. Vid extra hög orderingång eller vid artiklar som ej finns i lager, kan längre leveranstid förekomma. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Du har rätt att häva köpet om du inte godkänner den nya föreslagna leveranstiden vid en eventuell försening. Har betalning gjorts i förskott och köpet hävs, sker återbetalning inom 14 dagar.

Era varor levereras med hjälp av DHL till närmsta Servicepoint för uthämtning där ni kommer att bli aviserade

Information om behandling av personuppgifter

För mer information om hanteringen av dina personuppgifter se vår integritetspolicy.

Kontakt

Kontakta vår kundservice via mail eller chatt om du har några ytterligare frågor.
E-post: kundservice@svedbergs.se

 

Internet Explorer stöds inte som webbläsare. Vänligen kom tillbaka och besök vår webbplats med en annan webbläsare.